Vuur in Servië

3 maart 2020 - Thema: , , , | Neelke de Fijter

Geliefden in Jezus,

Na een lange tijd hier eindelijk weer wat nieuws over onze bediening.

We willen jullie graag hartelijk bedanken voor jullie grote hulp: bedankt voor de kerstdozen, bedankt voor alle kledingdozen, bedankt voor al jullie gebeden.

In december was het een zegen dat we konden helpen door het uitdelen van de goederen van het transport en de schoenendozen voor zoveel kinderen.

We zijn ook dankbaar voor Mirko en zijn groep die ons hebben geholpen bij het uitladen van de vrachtwagen en het uitdelen van de spullen. Daarna hadden we vakantie en een goede tijd met onze gezinnen en met God, om weer kracht op te doen voor nieuwe overwinningen.

In januari hadden we twee families uit Oud-Beijerland op bezoek die ons hebben geholpen bij het uitdelen van bijna driehonderd dozen in ons nieuwe missiegebied Backo Gradiste.
Er waren daar ongeveer 250 kinderen en rond de 100 volwassenen: een halve straat vol met zoveel mensen! Het was een grote zegen om daar te zijn en het Woord van God te brengen.
Mirko heeft gepreekt en we hebben aanbidding gedaan en daarna begonnen we met uitdelen. De kinderen waren blij met de leuke cadeautjes die ze kregen, die door Nederlandse kinderen waren gemaakt.

In januari hadden we ook twee seminars over leiderschap en over de vraag hoe je het evangelie kunt delen met mensen.
Ik kan wel zeggen dat ik erg blij ben, want ik heb nu steeds meer helpers.
Laat ik beginnen met Djurdjevo.

Na onze bijeenkomst waarbij we een nieuwe kerkcommissie hebben aangesteld, begonnen dingen te veranderen. Slobodan en Jelica hebben een grote verantwoordelijkheid op zich genomen met hun gezin om een kerk te starten en ervoor te zorgen. Nu zorgen ze twee keer per week voor voedsel voor kinderen en hebben ze een kinderclub, waarvan Jelica er één per week leidt.
Daarnaast hebben we Els die ons team goed helpt en deelt in de teamverantwoordelijkheid.

Prijs de Heer, we zagen in onze gebedsbijeenkomst veel gebeden die verhoord zijn. Mijn vrouw is begonnen meer vrouwen te bemoedigen. Ze bad en kreeg een Woord op haar hart dat ze deelde met vrouwen in onze bediening, waar ze het later weer over konden hebben.

God voorziet in voedsel voor onze gaarkeuken. Eén maand hebben een aantal politiemensen een inzamelingsactie gedaan om voedsel voor ons te verzamelen, zodat wij eten kunnen maken voor arme mensen.

Verder wil ik vertellen dat leiders voor het eerst mensen bij Jezus beginnen te brengen en hen leiden in gebed om Jezus te accepteren. Ze erkennen dat ze eerst het evangelie nodig hebben en dat andere noden daarna komen.
Tien mensen zijn tot Jezus gekomen. We hebben ook families bezocht en thuis voor hen gebeden. We hebben hen bemoedigd en laten zien hoe belangrijk ze zijn voor de Heer en voor onze gemeente.

Voor mij is het een grote zegen om te zien dat mijn zoon Vladimir begonnen is de Heer te dienen met zijn hele hart. We dienen de Heer samen en praten over de Bijbel. Mijn hart is vol zegeningen: ik zie dat mijn zoon een zoon van God is; ik zie hoe mijn vrouw deelt met anderen en hen bemoedigt; ik zie hoe mijn dochter Rebeca elke dag naar me toekomt, me een knuffel geeft en zegt: “Vader, ik hou van je.” Wat een zegen is dat; bedankt voor jullie gebeden daarvoor.

Ik ben heel blij om te zien hoe Oom het Woord van God voorbereidt en deelt. Ik ben trots op hoe Mirko de jeugd leidt, hoe ze op de knieën gaan en de Heer zoeken en hoe ze samen de Bijbel bestuderen. Ik ben dankbaar voor Slobodan en Jelica hoe zij helpen in Djurdjevo. Mijn hart springt op over Kulpin als ik zie hoe ze groeien en hoe moeder en zoon aan de slag gaan met het Woord van God en dit delen met volwassenen en kinderen. Ik ben zo dankbaar voor Guda in Tovarisevo en voor haar hart dat zo groot is voor kinderen en volwassenen; voor hoe ze de situatie heeft gekalmeerd en de Heer zoekt.

Ik ben zo’n gezegend mens: ik wil jullie dit gewoon zeggen, omdat ik weet hoeveel jullie voor me bidden. Ik wil ook tegen jullie allen die dit lezen zeggen: God houdt zo veel van je, of het nu goed gaat of wat minder, Hij houdt van je. Al deze jaren zijn jullie bij ons gebleven en hebben jullie voor ons gebeden en ons gesteund en bezocht. Wat een grote familie zijn we. In Jezus zijn we één grote familie: bedankt daarvoor.
Misschien is dit een iets ander verhaal dan je gewend bent, maar ik voel dat ik dit moet schrijven.
Ik ga het niet hebben over de materiële nood, over wat we nodig hebben. Ik vraag je dringend om meer en meer voor ons te bidden: bid dat het vuur dat gekomen is doorgaat, bid dat we het evangelie aan elke burger van ons land kunnen brengen, bid dat onze bediening een licht voor alle mensen zal zijn, bid dat de Roma God aan anderen zullen laten zien.

Het is hier een koude dag met regen en wind, maar het is fijn om thuis te zijn, met mijn Heer, en om enkele woorden aan jullie te schrijven.

Veel liefde van jullie familie in Christus.

Aleksandar

 

 


--- Ontdek meer over onze huidige campagne ---

Meer informatie over onze huidige campagne

2 april 2020
Thema: , ,

Graag houden we u op de hoogte over hoe HOE omgaat met de coronacrisis. Op dit moment zijn we via onze contactpersonen aan het inventariseren wat de situatie in ons werkveld is en hoe we daar iets in kunnen... Lees meer