Bid voor ons: God (ver)hoort!

17 juli 2018 - Thema: , , , , | Neelke de Fijter

Zegen voor jullie, geliefden in Jezus,

Ik wil graag met jullie delen wat er gaande is in onze ministry (bediening).
Eerst wil ik graag iets vertellen over de huiskerk in Tovarisevo.

Ik ben heel blij dat God een leider heeft geroepen om de bijbelstudiegroep in Tovarisevo te leiden. Onze zuster Guda deelde haar behoefte aan genezing en ze vroeg: “Wat kan ik voor de Heer doen?” Zo zijn ze begonnen met een Bijbelgroep op zondagavond. Verder is er ook een actieve zondagsschool daar. Bid voor genezing voor onze zuster Guda en voor wijsheid om de Bijbelgroep te leiden.

We hebben weer gebed nodig voor een jongen die vorig jaar kanker had. Nu na een jaar is de kanker terug in zijn lichaam en valt het zijn organen aan. Deze jongen ondergaat weer zware chemotherapie, maar de artsen zijn er niet zeker van dat het zal helpen.

Verder is er een kleine jongen van drie jaar oud die een oogoperatie voor staar heeft gehad. Dat was geen succes en nu is hij blind aan zijn rechteroog. We hebben geregeld dat er een dokter van een privékliniek naar de jongen zal kijken. Hij zal laten weten als het jongetje nog geholpen kan worden. Als er nog een mogelijkheid voor een operatie is, dan organiseren we acties om dit kind te helpen.

We hebben ook voorlichting gehad over geweld binnen de familie. Drie maatschappelijk werkers zijn in de kerk geweest om hierover te vertellen. De situatie voor kinderen is nu beter in Djurdjevo: ze zijn meer bereid te praten en ze weten wat ze moeten doen bij bepaalde problemen.

En we hebben twee mooie getuigenissen over baby’s.

Ten eerste het verhaal van zuster Sanela. Ze heeft drie kinderen en was zwanger van de vierde. Bij de eerste drie kinderen heeft een arts een operatie moeten doen om de kinderen geboren te laten worden. Bij het derde kind zei de arts dat er bij een eventuele volgende zwangerschap problemen zouden kunnen ontstaan. Dus heeft ze gebeden, onze huisgroep heeft gebeden en ze is bevallen van een schattig, klein meisje – Teodora – en er waren geen problemen en complicaties.

Als tweede het verhaal van een jonge vrouw van 18 jaar oud die zwanger was van een tweeling. Hiervoor had ze al twee kleine kinderen. Toen ze bijna zeven maanden zwanger was, kreeg ze al weeën en merkte ze dat de baby’s geboren zouden worden. Ze werd naar het ziekenhuis gebracht, maar de dokter hielp haar niet zo goed. Toen ze op de tafel lag, stopte haar hart. De dokter rende naar beneden en maakte de moeder wakker. Meteen werd ze naar een speciale kliniek gebracht. Haar man belde ons huilend op en vroeg om gebed. Dus wij baden. We hoorden ook dat we voorbereid moesten zijn op slecht nieuws uit het ziekenhuis. Maar wij baden, met de hele kerk. We klopten op het hart van Jezus en baden. En na twee uur kregen we een telefoontje dat alles goed was, zowel met de moeder als met de baby’s. Halleluja, God is groot!

We hebben gesproken over de vraag waar onze bescherming vandaag komt, onze zekerheid, want niets is stabiel in ons leven. We erkennen dat het belangrijk is om een goede relatie met God te hebben, want we kunnen al ons vertrouwen in Hem stellen.

Ik wil in het bijzonder voor gebed vragen voor onze missie. Na zoveel jaren hebben we nog steeds een probleem, namelijk dat we niet genoeg geld hebben voor het vervoer tussen de dorpen om het evangelie te verkondigen. We hebben 500 euro per maand nodig, waarvan we 150 euro hebben, dankzij een broeder in Christus. De rest van het benodigde geld missen we nog. Bid alstublieft dat God zal voorzien, zodat we ons zendingswerk voort kunnen zetten. We moeten rondreizen en het evangelie verkondigen, maar we moeten ons ook richten op discipelschap. 

We zijn dankbaar dat de nieuwe huiskerk in Kulpin groeit en dat we daar een Bijbelstudiegroep hebben. Eind mei zijn er acht mensen gedoopt.

Hartelijk dank voor uw steun.

Zegen,
Aleksandar


--- Ontdek meer over onze huidige campagne ---

Meer informatie over onze huidige campagne

Hou jij van kleuren? Doe dan mee aan de kleurwedstrijd van HOE! Vertel natuurlijk ook je vrienden, vriendinnen, neefjes, nichtjes, klasgenoten en buren over de kleurwedstrijd! Een rugtas, schoolboeken en pennen heeft iedereen nodig om naar school te kunnen,... Lees meer