Boek ‘Nieuwe Moed’: Leven met de kerk in Oost-Europa

14 september 2016 - Thema: , | Herbert van Daalen

Ter gelegenheid van het veertigjarig bestaan van de stichting Hulp Oost-Europa (HOE) verscheen het boek Nieuwe moed.

Leven met de kerk in Oost-Europa in de Artiosreeks van de Gereformeerde Bond. In deze uitgave wordt omgezien, naar de tijd voor de Wende, echt nog niet lang geleden. Tevens wordt rondgekeken, naar het leven dat christenen vandaag leiden, in Polen, Servië, Bosnië, Roemenië, Hongarije. HOE-voorzitter J. Braaksma kijkt in dit boek vooruit als hij met de opbrengsten van het verleden de toekomst beziet en nadenkt over hóe in onze grenzeloze wereld contacten tussen kerken in Nederland en Oost-Europa eruit zouden kunnen zien. Net als in vroeger jaren geeft het delen van het Evangelie ons vandaag ‘nieuwe moed’. De bundel verscheen onder redactie van J. Braaksma en P.J. Vergunst. Medewerking verlenen onder anderen C. van Groningen, J. van der Graaf en ds. A.W. van der Plas, evenals dr. Anne-Marie Kool en Marie Verheij. Csilla Lukacs-Lörincz en haar man, Lukács Vilmos Istvan, vertellen wat een studieperiode in Nederland hen opgeleverd heeft. Nieuwe moed is een uitgave van Royal Jongbloed in Heerenveen, telt 190 blz. en kost € 13,50.


--- Ontdek meer over onze huidige campagne ---

Meer informatie over onze huidige campagne

24 november 2023

Arnold, een 12 jarige jongen, woont samen met zijn ouders en 4 broers in Kibed. Soms krijgen de vader en de oudste jongens een tijdelijk baantje en verdienen ze wat geld. Maar de ouders van Arnold hebben geen vaste... Lees meer

10 november 2023
Thema:

Ben jij een fan van sociale media? Weet jij onze doelgroepen goed aan te spreken? Ben je creatief in het maken van beeld en ben je scherp in tekst? Voor Hulp Oost Europa zijn we op zoek naar een... Lees meer

10 november 2023
Thema:

Stichting HOE zoekt per 1 december of z.s.m. daarna een vrijwilliger met affiniteit voor marketing en fondsenwerving en die meedenkt in de commissie fondsenwerving en publiciteit. Samen met de commissie, een marketeer en het reclamebureau ga je de communicatiestrategie... Lees meer