Dag 8: terug naar huis

21 juli 2019 - Thema: | Herbert van Daalen

Vrijdag, 19 juli:

Na een dag vol emoties en een gezellig tripje naar Oradea werden we om half negen opgehaald door Lali: we gingen naar de plaatselijke kroeg. Hier werden we door Lali getrakteerd op bier, wijn of fris. Het was een heel gezellige avond, Het was ook fijn om nog even met Lali te kunnen praten, die was de hele week erg druk geweest op de boerderij. Lali spreekt heel goed nederlands, wat voor ons natuurlijk erg gemakkelijk was.

Na terugkomst bij het tehuis gingen we allemaal op tijd naar bed, want de volgende dag was de dag van ons vertrek naar huis. De week is echt omgevlogen, maar wat hebben we een mooie tijd gehad.

Zaterdag, 20 juli:

Om 10 uur Roemeense tijd werden we opgehaald door een taxibus om ons naar het vliegveld te brengen. Hiervoor hebben we nog afscheid genomen van Lali en Csilla, die echt geweldig goed werk doen met het tehuis. We kregen allemaal nog lekkere merci-chocolade als bedankje van Csilla.

Bij de grens was het nog wel even spannend want het duurde wel erg lang voordat de chauffeur met onze papieren terugkwam, maar gelukkig konden we verder. Om  iets na 11 uur (hongaarse tijd) waren we bij het vliegveld, mooi op tijd om in te checken. Ook daar nog even spannend want de koffers van Simone en Nynke werden gecontroleerd. Maar ook dat liep goed af en na een strenge controle met fouilleren van een aantal personen konden we om 1 uur eindelijk het vliegtuig in. Na een goede vlucht landen we op tijd in Eindhoven. Hier werden we tot onze verrassing opgewacht door een dubbeldekker, in plaats van onze kleine bus van de heenreis. Ruimte genoeg dus voor iedereen. Om half 7 waren we weer terug in Oudehaske, waar we werden opgewacht door alle ouders en andere familie en een mooi spandoek! Fijn om zo weer terug te komen.

Het bericht Dag 8: terug naar huis verscheen eerst op Hoeliday.

Bron: www.hoeliday.nl

--- Ontdek meer over onze huidige campagne ---

Meer informatie over onze huidige campagne

28 februari 2024

Geloof delen verandert levens! Alleen God kan iemands leven veranderen én zet daar vaak Zijn kinderen voor in. Ons verlangen is om in Oost-Europa samen met de plaatselijke kerk het geloof te delen en te bouwen aan Gods Koninkrijk.... Lees meer

13 februari 2024

Welke acties doen we voor de ouderen van het Pentru Bunica sponsorprogramma? De ouderen ontvingen van de sponsors uit Nederland een mooi pakketje met warme kleding, een stukje zeep, tandpasta en nog wat andere cadeautjes. De pakketjes zijn uitgedeeld... Lees meer

26 januari 2024
Thema:

Stichting HOE zoekt een kantoorvrijwilliger die administratieve werkzaamheden op kantoor of thuis uitvoert voor een halve dag of twee dagdelen in de week. Voor meer informatie over deze functie, neem contact op per mail met bureaumanager Allard Selles aselles@stichtinghoe.nl of telefonisch... Lees meer