Directeur CE-huis Oradea: “God laat ons nooit alleen”

2 november 2021 -  | Herbert van Daalen

We ontvingen bericht van onze contactpersoon in Oradea (Roemenië). In Roemenië hebben ze veel last van Covid 19. “Dagelijks overlijden er meer dan 400 mensen. In Oradea mogen we tussen 8 uur ‘s avonds en 5 uur ‘s ochtends niet meer de straat op omdat het besmettingspercentage de 10 bereikt. We voelen dat de COVID-19-situatie stap voor stap een grote impact op de economie heeft. De voedselprijzen zijn tot 15 procent hoger dan vorige maand. De energie is ook tot 25 procent hoger dan vorige maanden. De brandstof werd ook verhoogd tot 25 procent. En de inflatie loopt op tot 6,5 procent. Het lijkt erop dat we als land in grote problemen zitten. Maar we bidden en we hopen dat elke moeilijke situatie ons dichter bij God brengt. Zonder God zien we geen uitweg uit deze situatie. We zien alleen de problemen en de moeilijkheden. Maar onze God laat ons nooit alleen,” aldus Sándor-Zsolt Szabó, CE-directeur Oradea.

Volgens de directeur kon men in het CE-huis in de afgelopen paar maanden wel Bijbelstudies houden voor alle leeftijdsgroepen. “We hebben ook in de buurt geestelijke en diaconale zorg kunnen verlenen. We hebben ook veel verzoeken om niet alleen financieel te helpen. Er is veel angst en eenzaamheid. Daarom verspreiden en tonen we ook de liefde van God en Zijn evangelie. Ik ben echt dankbaar voor al mijn collega’s die deze bediening met geloof en liefde doen. We ervaren de zegeningen van God bij alles wat we doen. Bid alstublieft voor ons dat we onze bediening in de toekomst verder kunnen doen. God zegene jullie allemaal!”

Dank de HEER, want hij is goed; zijn liefde duurt tot in eeuwigheid.

Psalm 107:1


--- Ontdek meer over onze huidige campagne ---

Meer informatie over onze huidige campagne

28 februari 2024

Geloof delen verandert levens! Alleen God kan iemands leven veranderen én zet daar vaak Zijn kinderen voor in. Ons verlangen is om in Oost-Europa samen met de plaatselijke kerk het geloof te delen en te bouwen aan Gods Koninkrijk.... Lees meer

13 februari 2024

Welke acties doen we voor de ouderen van het Pentru Bunica sponsorprogramma? De ouderen ontvingen van de sponsors uit Nederland een mooi pakketje met warme kleding, een stukje zeep, tandpasta en nog wat andere cadeautjes. De pakketjes zijn uitgedeeld... Lees meer

26 januari 2024
Thema:

Stichting HOE zoekt een kantoorvrijwilliger die administratieve werkzaamheden op kantoor of thuis uitvoert voor een halve dag of twee dagdelen in de week. Voor meer informatie over deze functie, neem contact op per mail met bureaumanager Allard Selles aselles@stichtinghoe.nl of telefonisch... Lees meer