“Gods handen rondom ons”

7 oktober 2021 -  | Herbert van Daalen

Evangelist Aleksandar Subotin uit Kucura (Servië) stuurde een nieuwsbrief:

“Geliefden in Jezus, ik hoop dat het goed gaat met jullie. Zoals jullie weten, groeit het aantal coronabesmettingen in ons land en ook in de dorpen waar we actief zijn. We hebben nog nooit zoveel zieken gehad als nu. Als een gezinslid ziek werd, werden de overige leden binnen vijf dagen ook positief getest. Ze moeten hier 21 dagen in isolatie blijven. Dit is het moeilijkst voor Roma. Ze willen graag geld verdienen door boeren op het land te helpen om de oogst van aardappelen, uien en paprika binnen te halen.

Elke dag krijgen we telefoontjes van mensen die voedsel en medicijnen willen hebben. We zijn onze Heer dankbaar dat hij voor Zijn kinderen zorgt. We hadden de afgelopen vijf zondagen geen kerkdienst, maar we hebben mensen bezocht en met hen gebeden. We hebben telefonisch contact gehad met mensen die in isolatie zaten. We horen ook van getuigenissen van mensen als we ze eten brengen. Een voorbeeld daarvan is het verhaal van de 68-jarige zuster Mila. Ze is weduwe. Ze heeft een klein inkomen van 70 euro per maand. De helft van het geld gaat op aan medicijnen. De andere helft heeft ze nodig om de rekeningen te betalen. Op een avond was ze aan het bidden: “Mijn Vader, ik vraag U of U wilt helpen, zodat ik aardappelen, uien, meel, olie kan kopen. U kent mijn situatie, ik vertrouw U. U zult voor mij zorgen.” De volgende dag waren we bij haar om 20 kilo aardappelen te overhandigen. Toen ze zag wat ik in mijn handen had, zei ze: “Heer, alle lof voor U. Ik voel de Geest naar mij toekomen.” Ze zei: “Pastor, God gebruikt u. Ik bad gisteren voor voedsel en Hij geeft vandaag al antwoord.” Lof aan God. Hij zorgt voor de weduwe. Dat belooft Hij in Zijn woord.

Mirko begeleidt jongeren in de gemeente. Deze jongeren hebben geholpen twee huizen te schilderen van twee arme gezinnen. Maatschappelijk werkers willen de kinderen van hen afnemen vanwege de armoede waarin ze leven. Door het huis te schilderen en schoon te maken, zorgen we ervoor dat de kinderen bij hun ouders kunnen blijven. Ana deelt bijbels en boeken uit in het centrum van het dorp. Slobodan en Jelica geven in Djurdjevo eten aan tachtig kinderen.

Er is veel ziekte om ons heen, maar we zien Gods handen rondom ons. We zijn dankbaar voor uw gebeden en steun. Moge God jullie zegenen.

Aleksandar en team”


--- Ontdek meer over onze huidige campagne ---

Meer informatie over onze huidige campagne

28 februari 2024

Geloof delen verandert levens! Alleen God kan iemands leven veranderen én zet daar vaak Zijn kinderen voor in. Ons verlangen is om in Oost-Europa samen met de plaatselijke kerk het geloof te delen en te bouwen aan Gods Koninkrijk.... Lees meer

13 februari 2024

Welke acties doen we voor de ouderen van het Pentru Bunica sponsorprogramma? De ouderen ontvingen van de sponsors uit Nederland een mooi pakketje met warme kleding, een stukje zeep, tandpasta en nog wat andere cadeautjes. De pakketjes zijn uitgedeeld... Lees meer

26 januari 2024
Thema:

Stichting HOE zoekt een kantoorvrijwilliger die administratieve werkzaamheden op kantoor of thuis uitvoert voor een halve dag of twee dagdelen in de week. Voor meer informatie over deze functie, neem contact op per mail met bureaumanager Allard Selles aselles@stichtinghoe.nl of telefonisch... Lees meer