Kritieke situaties en kansen voor het evangelie

15 april 2020 - Thema: , , , , , | Neelke de Fijter

Genade en vrede!

Wie in de schuilplaats van de Allerhoogste is gezeten, zal overnachten in de schaduw van de Almachtige.
Ik zeg tegen de HEERE: Mijn toevlucht en mijn burcht, mijn God, op Wie ik vertrouw! Want Híj zal u redden van de strik van de vogelvanger, van de zeer verderfelijke pest. (Psalm 91: 1-3)

Hoewel we door deze moeilijke tijden gaan, danken we de Heer voor Zijn genade. We hebben een onwankelbaar vertrouwen dat Hij alles onder controle heeft en dat wat er ook gebeurt, mee zal werken ten goede voor wie God liefhebben.

Broeders en zusters, we vertellen jullie graag een aantal dingen over het werk in deze periode.

We hebben een paar dozijn families die in quarantaine thuis zijn. Dat komt omdat de overheid wil dat wanneer een familielid uit het buitenland terugkomt, de familie twee weken in quarantaine gaat. In Lanurile bevinden de meeste gezinnen van Romabroeders zich in deze situatie (veertig families).

Deze families bevinden zich in serieuze problemen, evenals de meeste zigeunergemeenschappen. Ze kunnen nu namelijk niet werken door de restricties vanwege het virus. Ze hebben geen geld en niets te eten. Ze kunnen hun medicijnen en gas en elektra niet betalen. En de overheid grijpt niet in.

We bedanken jullie in de Heer voor de hulp die jullie hebben gegeven. De hulp heeft ons in staat gesteld de meest kritieke gevallen in Lanurile te helpen en deze gezinnen van voedsel te voorzien. De Heer zal u belonen. Het volgende dat we moeten doen, is de gezinnen van broeders met veel kinderen voorzien van voedsel en medicijnen, omdat ze nu niets te eten hebben.

Er is in dit alles ook een voordeel als het gaat om het delen van het evangelie. Ik heb een ontmoeting gehad met broeders van alle gemeenten in de regio en ik heb besloten dat het werk doorgaat. De normale doordeweekse bijeenkomsten zullen worden vormgegeven door de broeders die nog aan het werk zijn. Ze zullen ook worden uitgezonden via social media, zodat gelovigen thuis de Heer kunnen aanbidden, samen met de hele gemeente.

Daarnaast roepen we broeders en zusters op om met een aantal buurgezinnen bij elkaar te komen om te bidden voor het werk en om samen te vasten voor de huidige situatie.

In Insuratei hebben we bijna elke avond vanaf 20.00 u. (Roemeense tijd) een Bijbeltijd die live wordt uitgezonden via social media. Bijna 2000 mensen kijken hier elke avond naar.

De Heer is aan het werk in gezinnen die Hem willen ontvangen. We geloven en hopen dat de Heer hen uit hun onverschilligheid trekt.

Hoewel de buitenschoolse opvang gesloten is, zijn we wel in contact met de kinderen. We helpen ze waar en wanneer we kunnen.

Ik bezoek ook elke dag een gezin, want we willen de Kerk levend houden.

Moge de Heer u belonen met eeuwig leven en een gezond lichaam. De Heer zal u vasthouden.

Bedankt voor jullie liefde voor zigeuners en voor het dragen van dit werk in het hart. We danken de Heer voor jullie.

Familie Ciornea


--- Ontdek meer over onze huidige campagne ---

Meer informatie over onze huidige campagne

21 september 2020

Helaas, u bent niet gemachtigd deze pagina te bekijken. Wellicht moet u eerst inloggen om toegang te krijgen tot deze pagina. Lees meer

17 september 2020

Helaas, u bent niet gemachtigd deze pagina te bekijken. Wellicht moet u eerst inloggen om toegang te krijgen tot deze pagina. Lees meer

17 september 2020
Thema:

Helaas, u bent niet gemachtigd deze pagina te bekijken. Wellicht moet u eerst inloggen om toegang te krijgen tot deze pagina. Lees meer