Levende bouwstenen van Gods Kerk

23 oktober 2017 - Thema: , , | Menno Zetzema

Zeven bejaarde vrouwen en een man zitten in een muffig klein kamertje van één van de vrouwen te zingen. Ze zingen psalmen en gezangen en daarna leest de man een gedeelte uit de Bijbel. Daarna wordt door een ieder verteld wat er in hun hart leeft en wat ze uit dit Bijbelgedeelte leren. Er wordt daarna gebeden, één voor één spreken ze dankwoorden uit naar God toe en bidden ze voor elkaar, in het bijzonder ook voor de vrouw waar ze op bezoek zijn op dat moment. Deze vrouw is ernstig ziek en gekluisterd aan huis. Via de ‘mobile Bible club’ komt ze in aanraking met leeftijdsgenoten die hetzelfde christelijke geloof delen en wordt ze bemoedigd.

Om de week worden twee van deze oude mensen bezocht, in of buiten de stad Tirgu Mures, waar men in de kleine huisjes de Bijbel samen leest en elkaar sterkt in het geloof. Hoe moeilijk hun dagelijkse leven ook is, hoe uitzichtloos vaak ook.. Ze verliezen hun God niet uit het oog en getuigen in hun oude leven over Hem en Zijn liefde voor hen.

Als stichting ondersteunen we dit werk omdat we het belangrijk vinden dat zij, die niet meer naar de kerk kunnen, wel worden bezocht door gemeenteleden. Want waar twee of drie samen zijn in de naam van Jezus, daar is Hij in het midden. Daar heb je geen kerkgebouw voor nodig!


--- Ontdek meer over onze huidige campagne ---

Meer informatie over onze huidige campagne

28 februari 2024

Geloof delen verandert levens! Alleen God kan iemands leven veranderen én zet daar vaak Zijn kinderen voor in. Ons verlangen is om in Oost-Europa samen met de plaatselijke kerk het geloof te delen en te bouwen aan Gods Koninkrijk.... Lees meer

13 februari 2024

Welke acties doen we voor de ouderen van het Pentru Bunica sponsorprogramma? De ouderen ontvingen van de sponsors uit Nederland een mooi pakketje met warme kleding, een stukje zeep, tandpasta en nog wat andere cadeautjes. De pakketjes zijn uitgedeeld... Lees meer

26 januari 2024
Thema:

Stichting HOE zoekt een kantoorvrijwilliger die administratieve werkzaamheden op kantoor of thuis uitvoert voor een halve dag of twee dagdelen in de week. Voor meer informatie over deze functie, neem contact op per mail met bureaumanager Allard Selles aselles@stichtinghoe.nl of telefonisch... Lees meer