Weekend

11 augustus 2018 - Thema: | Hoeliday.nl

Yeah het is weekend!
Enja.. dat gaan we zeker vieren. Om 9 uur aan de ontbijt tafel. Ashley en Celine zitten lekker in hun pjama aan de ontbijttafel, omdat ze vanochtend om half negen nog geen zin hadden om zich om te kleden. Om 10 uur had iedereen z’n eten op en gingen we ons klaar maken voor een dagje Boedapest. Jaja de wondere zijn de wereld nog niet uit.. iedereen was voor 12 uur klaar. Om precies te zijn liepen we kwart over 11 Oltalom, onze verblijfplaats uit. Met de bus reden we naar hartje Boedapest. Een hele gave stad! Echte aanrader mensen! Het is wel erg bizar dat je in de zelfde stad z’n groot contrast tussen rijk en arm ziet. Als u toch naar Hongarije gaat is het zeker aan te raden om een kijkje te nemen bij de stichting Oltalom. Deze mensen zijn een voorbeeld voor ons. Hun geven letterlijk alles om de daklozen te helpen. Maar goed terug naar het rijke gedeelte van de stad. We gingen als eerst naar een overdekte markt. Vervolgens hebben we de stad verder bewonderd en hebben de Citadel beklommen. De jongens uitgezonderd Tijs hadden wat vertraging op gelopen door een potje korfbal op straat met Hongaren. Maar uiteindelijk was iedereen bezweet op de top van Citadel, waar een onuitspreekbare geweldig uitzicht was. Mensen echt waar het was echt fantastisch! Naar vele fotoshoot zijn we weer naar beneden gegaan waar we ons in groepjes opsplitsen. Dick, Celine, Bas, Bram, Gideon en ik gingen zwemmen in het zwembad Rudas. Echt super vet! Boven op het “dak” zat ook een zwembad. Super mooie omgeving en uitzicht. Het was zooooo relax! Tijs, Ashley, Sjifrha, Rick, Elle-Anne en Lydia hebben samen gechilt, souvenirs gekocht en tosti’s gegeten. Aldus Sjifrha. Tanja en Kees zijn de stad ingegaan. ze hebben wat gechilt, emmers bier gedronken en een kilo salami genuttigd. Aldus Tanja. Om half 7 hebben we ons verzameld en zijn we een hapje gaan eten in een Hongaars restaurantje. Vervolgens hebben we een ijsje gegeten en zijn we weer terug naar Oltalom gegaan, waar Rick en Dick de avondsluiting hebben gedaan. De mooie avondafsluiting ging over het volgen van Jezus. Daarna nog wat geklets met elkaar voordat iedereen ging slapen.. welterusten mensen!

Het bericht Weekend verscheen eerst op Hoeliday.

Bron: www.hoeliday.nl

--- Ontdek meer over onze huidige campagne ---

Meer informatie over onze huidige campagne

28 februari 2024

Geloof delen verandert levens! Alleen God kan iemands leven veranderen én zet daar vaak Zijn kinderen voor in. Ons verlangen is om in Oost-Europa samen met de plaatselijke kerk het geloof te delen en te bouwen aan Gods Koninkrijk.... Lees meer

13 februari 2024

Welke acties doen we voor de ouderen van het Pentru Bunica sponsorprogramma? De ouderen ontvingen van de sponsors uit Nederland een mooi pakketje met warme kleding, een stukje zeep, tandpasta en nog wat andere cadeautjes. De pakketjes zijn uitgedeeld... Lees meer

26 januari 2024
Thema:

Stichting HOE zoekt een kantoorvrijwilliger die administratieve werkzaamheden op kantoor of thuis uitvoert voor een halve dag of twee dagdelen in de week. Voor meer informatie over deze functie, neem contact op per mail met bureaumanager Allard Selles aselles@stichtinghoe.nl of telefonisch... Lees meer